
Функції ІРЦ
Комплексна оцінка
Перелік документів, необхідних для проведення
комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини
(затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.0
7.2017 № 545
(зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 617 від 22.08.2018):
- Заява на проведення комплексної оцінки.
- Заява на обробку персональних даних (бланк для батьків, бланк для дитини).
- Копія документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників.
- Копія свідоцтво про народження дитини.
- Копія Індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності).
- Виписка з амбулаторної картки форма 027, у разі потреби – довідка від психіатра .
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває
дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу.
- Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки.
- Документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні
та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:
- Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Основними завданнями Центру є:
проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку дитини;
консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
забезпечення участі педагогічних працівників Центру в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами, семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
надання консультативної, психологічної допомоги, батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
інформування громади щодо діяльності інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров'я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
облік осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку;
підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.