📋29.10.2024 року директор ІРЦ та практичний психолог взяли участь у обласному семінарі на базі Дунаєвецького ІРЦ " Команда психолого-педагогічного супроводу як відповідь на виклик сучасності у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного простору".
✅ На заході фахівці отримали унікальну можливість практичної співпраці з...

Новини
Ваш заголовок
Тут починається ваш текст. Натисніть тут і почніть писати. Адхюк зэнтынтиаэ ед йн натюм нолюёжжэ янтэрэсщэт вим ад омниюм элььэефэнд пэр лаудым либриз ад прё нык шынчебюз торквюатоз ыт оратио фачтидёе жкрибэнтур ку зыд кюм тантаз ийжквюы фиэрэнт эа.
Оратио фачтидёе жкрибэнтур ку зыд кюм тантаз ийжквюы фиэрэнт эа ут выльёт доктюж зюжкепиантюр мэль ат пауло пондэрюм дэчырюёжжэ прё еюж пожжёт аккюжамюз ад вэл эи янвыняры ыкжпэтэндяз хёнк пауло доктюж ут про эи мыа тальэ декат пхйложопхяа ютроквюы кончюлату ыт.



29.11.2024 фахівці (консультанти) ІРЦ взяли участь у семінарі на тему «Розвиток комунікативних навичок дітей із порушенням слуху: сучасні підходи та методики» на базі Новоушицької спеціальної школи Хмельницької обласної ради, метою якого було розширення знань педагогічних працівників про розвиток комунікативних навичок дітей із порушеннями слуху; визначення та обговорення новацій у розвитку спеціальної школи у межах освітньої реформи в Україні та інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.

📋29.10.2024 року директор ІРЦ та практичний психолог взяли участь у обласному семінарі на базі Дунаєвецького ІРЦ " Команда психолого-педагогічного супроводу як відповідь на виклик сучасності у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного простору".
✅ На заході фахівці отримали унікальну можливість практичної співпраці з колегами в команді, що дозволило учасникам заходу краще зрозуміти і полегшити роботу та зробити навчання ще ефективнішим і цікавішим для здобувачів освіти.
❤️ Висловлюємо щиру подяку колегам Дунаєвецького ІРЦ та організаторам цього заходу!

Робота команд психолого-педагогічного супроводу
📌 Протягом вересня 2024 року відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти.
📌 Фахівцями ІРЦ було проведено 40 засідань на базі ЗЗСО та 14 на базі ЗДО.
В процесі забезпечення інклюзивного навчання, важливим чинником виступає злагоджена робота команди супроводу за участі всіх учасників навчального процесу, адміністрації, вчителів, фахівців ІРЦ та батьків дитини.
📌 Працівниками ІРЦ було акцентовано увагу на тому, що батьки обов'язково мають залучатися до роботи команд супроводу, до розробки індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини, співпраці з адміністрацією закладу освіти.Такі практики є взаємно корисними для всіх сторін – батьків, ІРЦ і педагогів.
📌 На рівні закладу освіти необхідно налагоджувати системну взаємодію батьків дітей з ООП із педагогічним колективом.
📌 Під час зустрічей були окреслені механізми надання послуги асистента дитини та процес надання доступу даного фахівця до закладу освіти.
📌 Дякуємо фахівцям та батькам за плідну співпрацю та взаємодію.
Інформація про діяльність Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини
Консультаційний центр надає підтримку громадянам України у режимі онлайн та офлайн щодо:
• роз'яснення можливих шляхів повернення дитини або сімей з дітьми на підконтрольну Уряду України територію;
• отримання свідоцтва про народження дитини в умовах воєнного стану або його легалізації, якщо документ отриманий на непідконтрольній території;
• встановлення контакту з дитиною, яку вивіз один із батьків за кордон;
• заповнення форми розшуку дитини або заявки на отримання допомоги дітям, які зазнали травмувань внаслідок війни;
• інші питання, пов'язані з порушеннями прав людини.
Тут ви можете повідомити:
• про дитину, яка загубилася;
• про злочин, скоєний проти дитини;
• якщо ви знайшли дитину без супроводу дорослих;
• якщо вам відомі факти депортації дитини;
• про примусову зміну громадянства та документів дитини;
• про інші порушення прав дитини під час війни.
В режимі онлайн: 0800-50-17-20 (безкоштовно) 044-299-74-08 (для дзвінків із-за кордону) hotline@ombudsman.gov.ua
В режимі офлайн під час особистого звернення: понеділок - четвер з 9:00-13:00, 13:45-18:00
пʼятниця - з 9:00-13:00, 13:45-17:00
вихідні дні - субота, неділя.
Адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8 Додатково надаємо консультації: через портал «Діти війни» - сайт: https://childrenofwar.gov.ua/
В рамках виконання програм та заходів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності серед різних вікових груп населення, щодо небезпеки від мін та ВНП, навчання правильному поводженню з ними у небезпечних ситуаціях, Мінреінтеграції забезпечено виготовлення навчальних посібників у вигляді коміксів для дітей «Мінна безпека не без ПЕКа» та «Безпечний Пекосвіт» (далі - навчальний посібник), які було розміщено в мережі Інтернет для безкоштовного завантаження за посиланнями: https://www.ranok.com.ua/info-prazdnichnyeraskraski-kniga-3-snegurochka-5640.html
та https://www.ranok.com.ua/infobezpechniy-pekosvit-34684.html відповідно.
Навчальні посібники отримали схвалення від ДНЗ «Інституту модернізації
змісту освіти» для використання в освітньому процесі.


Діти аутичного спектру та війна
Діти з розладами аутичного спектру потребують особливої уваги психологів. Вони більш чуттєві до змін та можуть неадекватно реагувати на трагічні події сучасності. По запитах, які отримуємо на супервізіях, можна спостерігати ряд стійких нових ознак, які з'являються у такої дитини:
- порушення режиму сну через систематичні повітряні атаки
- поява нових тілесних стереотипних потреб: часто сечеспускання, невротичні ознаки, затуляння вух та очей, сильне розгойдування
- відмова від звичних стабілізуючих справ: складання конструктору, малювання, читання та ін.
- порушення харчової та соціальної поведінки
- регресивні емоційні реакції, які пов'язані зі стресом
Таким чином дитина реагує на все, що відбувається та намагається знайти нові шляхи контакту із собою.
Що може зробити психолог у цьому випадку?
1. Спостерігати динаміку змін та фіксувати первині елементи конструктивного інтересу для будь-якої діяльності
2. Повернення до більш давніх, вже забутих дитиною, форм стабілізації
3. Пропонувати різні форми арттерапевтичної мобілізації: ліплення, колаж, розрізання паперу, вирізання, розмальовка улюблених зображень
4. Пошуки нового перехідного іграшкового або побутового предмету: іграшка-герой, незвична іграшка, шалик-рятівник
5. Ефективно стабілізувати стан можуть ігри з використанням тканин та ниток
6. Улюблена музика або пісня, яка повертає дитину в стан спокою
7. Контакт із близькою людиною. Якщо такої немає - опосередкований контакт, з особою, у якої є потужний зв'язок з малечею
8. Створення пошукового простору. Зробити коробку, в яку поскладати всі можливі забавки: олівці, книжки, шахи, ігри, набори карток, міні-фігурки, набір Лего, улюблені фотозображення, папір та ін.. У цій коробці дитина завжди може знайти щось потрібне для себе під час конкретної ситуації
9. Використання тригерних елементів, мамин запах, обрання браслетів зі знайомих матеріалів для дитини, по можливості знайома їжа, посуд тощо
10. Облаштування зони безпеки в укритті. У безпечному місці створення персональної зони дитини, де будуть її іграшки, малюнки, речі.
11. Системний контроль невролога при погіршенні стану дитини
12. Пам'ятайте! Таким діткам потрібно більше часу для адаптації та відновлення стану після евакуації.
Нехай наші дітки все витримають з мінімальною шкодою для майбутнього!
@Вікторія Назаревич 15.03.2022

Ваш заголовок
Як підготувати дитину до комплексної оцінки в ІРЦ?

Стисла таблиця за рівнями підтримки

Матеріали до відеозустрічі

Інформаційна кампанія "ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар'єрів"
21 жовтня 2021 року відбулася офіційна презентація інформаційної кампанії «Для дітей суспільство без бар’єрів». Дискусію було ініційовано проєктом SURGe у співпраці з Офісом Президента України, Міністерством освіти і науки та Міністерством соціальної політики. Мета кампанії – продемонструвати, що тільки через розбудову інклюзивного та безбар’єрного суспільства можна створити належні умови для розвитку кожної дитини, а також забезпечити її включення в активне життя навчального закладу, громади та суспільства. Інформаційну кампанію «Для дітей суспільство без бар’єрів» розроблено проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) у співпраці з Радницею – уповноваженою Президента з питань безбар’єрності, Радницею – уповноваженою Президента з прав дітей і дитячої реабілітації та МОН.У межах кампанії розроблено соціальну рекламу для демонстрації на загальнонаціональному та регіональному телебаченні, а також макети зовнішньої реклами для розміщення в містах України.

ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар'єрів

ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар'єрів
Профілактика емоційного вигорання у мам дітей з особливими потребами
Участь фахівців ІРЦ у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу


В рамках співпраці із закладами освіти фахівці ІРЦ беруть участь у засіданні команд психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП. Зокрема, вчитель-логопед ІРЦ була залучена до команди Струзької ЗОШ, практичний психолог ІРЦ - до команди Вільховецької ЗОШ ім. Ф. Бацури. З метою підвищення ефективності роботи учасники вносили свої пропозиції, враховуючи індивідуальні потреби кожного учня. Фахівцями ІРЦ надано консультації батькам і педагогам та окреслено алгоритм подальшої співпраці.


Порядок організації інклюзивного навчання у ЗЗСО
Введіть підзаголовок тут

15 вересня 2021 року, Уряд затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Відповідна постанова набуде чинності з 1 січня 2022 року.
«Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом "за реальною потребою". Це позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання», - зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Докладніше: bit.ly/3kekiX6
28.08.2021 р. проведено комунікативний тренінг "Танець емоцій. Управління емоціями як професійно-важливе уміння кожного педагога"
Формуємо якісну та доступну освіту

Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи
Вітаємо з початком нового навчального року!

До вашої уваги посилання на Лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2021 р. № 1/9 - 436 "Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2019/2022 навчальному році "
https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/612/ce2/0b6/612ce20b61e80253433758.pdf?fbclid=IwAR2f2kM2U8BOKYM1BNs_Cj0iqO3f1e2QfRXrgMI-tWnBY3T_BkzZh7Y8gZQ
Карантин продовжено
Для отримання детальнішої інформації звертайтесь за електронною адресою ІРЦ ircnovau1906@ukr.net .Електронна пошта для зв'язку із фахівцями ІРЦ :
- директор Максимчук Юлія Анатоліївна maksymscuk@gmail.net
- вчитель-логопед Котяхова Алла Василівна allakot777@ukr.net
- вчитель-логопед Тартаковська Наталя Михайлівна tartakovskaya117@ukr.net
- вчитель-дефектолог Бондаренко Тетяна Володимирівна tetjanabondarenko@gmail.com
- практичний психолог Дементьєва Оксана Анатоліївна okcanavinn82@gmail.com

Шановні відвідувачі!

У зв'язку із посиленням протиепідемічних заходів з 29 березня до 09 квітня 2021 року Інклюзивно-ресурсний центр буде працювати дистанційно. Проведення комплексної оцінки (КО) та надання очних корекційно-розвиткових послуг не здійснюється. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, консультування батьків (законних представників), консультування та взаємодія з педагогічними працівниками закладів освіти, участь у засіданні команд психолого-педагогічного супроводу буде здійснюватись шляхом використання ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.
РЕЖИМ РОБОТИ ІРЦ: Понеділок - Четвер з 08:00 год. по 17:15 год. П'ятниця з 08:00 год. по 16:00 год.
Обідня перерва з 12:00 год. по 13:00# год.
Для отримання детальнішої інформації звертайтесь за електронною адресою ІРЦ ircnovau1906@ukr.net. Електронна пошта для зв'язку із фахівцями ІРЦ :
- директор Максимчук Юлія Анатоліївна maksymscuk@gmail.net
- вчитель-логопед Котяхова Алла Василівна allakot777@ukr.net
- вчитель-логопед Погомій Зінаїда Афанасіївна zinapogomij@gmail.com
- вчитель-дефектолог Швед Марина Олександрівна svedmarina6@gmail.com
- практичний психолог Жосан Вікторія Володимирівна
МЕНЕ ЦЕ НЕ ЛЯКАЄ
ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО ЕПІЛЕПСІЮ
26 березня - «Фіолетовий день», або Всесвітній день обізнаності про епілепсію. Його започатковано 2008 р. для розвінчання міфів та привернення уваги до хворих на цю недугу/
У наші дні епілепсія - це досить поширене захворювання. За даними ВООЗ, у світі близько 50 млн осіб страждають на епілепсію. За оцінками фахівців, частка населення з активною формою епілепсії (тобто з регулярними нападами чи потребою в лікуванні) наразі становить 4-10 на 1 000 осіб. Однак результати деяких досліджень у країнах з низьким і середнім рівнем доходу свідчать, що ця частка може бути значно вищою - від 7 до 14 на 1 000 осіб.
В Україні на початку 2018 р. було зареєстровано 52 482 хворі на епілепсію (0,12% від загальної кількості населення), що відповідає рівню захворюваності 123,7 на 100 000 осіб.
Головною особливістю епілепсії є те, що напади практично завжди несподівані для самого хворого і часто шокують інших присутніх. Судоми можуть початися у незнайомої вам людини в будь-якому місці, наприклад, на зупинці, у транспорті, спортивному залі, магазині. Але саме від дій тих, хто опинився поряд, залежить безпека хворого під час епілептичного нападу. Правильно надана перша домедична допомога може вберегти хворого від травм, ба навіть зберегти йому життя.
Можливо, ви врятуєте чиєсь життя завдяки своїм знанням. Тому послідовність дій з надання домедичної допомоги постраждалим під час судом (епілепсії) варто знати кожному:
- переконатися у відсутності небезпеки;
- викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги;
- надавати домедичну допомогу на місці випадку, крім ситуацій, коли місце є небезпечним;
- подивитися на годинник і зафіксувати час від початку до кінця активних судом;
- не намагатися силоміць стримувати судомні рухи постраждалого;
- вкласти постраждалого на рівну поверхню, підкласти під його голову м'які речі з метою попередження травм голови;
- розстебнути одяг постраждалого;
- повернути постраждалого на бік для попередження потрапляння до верхніх дихальних шляхів слини, крові тощо;
- не слід розкривати рот у постраждалого за допомогою підручних засобів;
- не потрібно силоміць вливати рідину чи будь-які ліки до рота постраждалого під час судом;
- після припинення судом оглянути постраждалого, визначити наявність свідомості і дихання, за відсутності дихання розпочати серцево-легеневу реанімацію;
- забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги;
- у разі погіршення стану постраждалого до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги повторно зателефонувати диспетчеру екстреної медичної допомоги.
Як попередити епілепсію
1. Запобігайте травматичним ураженням головного мозку.
Пошкодження головного мозку, які також називають травмами головного мозку, є частою причиною епілепсії.
Їздьте безпечно, використовуйте ремені безпеки, дитячі сидіння для маленьких пасажирів, подушки безпеки, велосипедні та мотоциклетні шоломи, щоб зменшити травматизм у разі ДТП.
Попереджайте падіння. У дорослих людей і дітей збільшується ризик травмувати мозок унаслідок падіння. Ймовірність епілепсії висока за важких травм головного мозку. Своєчасно звертайтеся по медичну допомогу.
2. Знижуйте фактори ризику виникнення інсульту і серцево-судинних захворювань. Здорове харчування, достатня фізична активність допоможуть запобігти виникненню епілепсії у більш зрілому віці.
3. Отримайте щеплення. Захищайте себе і свою сім'ю від захворювань. Імунізація знижує шанси на інфекцію, що може призвести до епілепсії. Прочитайте рекомендації МОЗ України щодо імунізації.
4. Мийте руки і безпечно харчуйтеся. Поширеною причиною епілепсії в усьому світі є цистицеркоз - гельмінтоз, який зумовлює паразитування у тканинах і органах людини личинкової стадії свинячого ціп'яка - цистицерків (Cysticercus cellulosae). Найчастіше цистицерки уражають ЦНС, очі та м'язи. Отож необхідно дотримуватися правил особистої гігієни і належним чином готувати їжу. Скринінг здоров'я і раннє лікування цистицеркозу допоможуть запобігти епілепсії.
5. Деякі проблеми під час вагітності та пологів можуть призвести до епілепсії. Дотримуйтесь рекомендацій вашого лікаря під час вагітності та після пологів. Належна перинатальна допомога убезпечить від розвитку епілепсії, зумовленої пологовими травмами.
Урок -флешмоб "Це важливо"

Запрошуємо Вас приєднатись до уроку-флешмобу #LOTS_OF_SOCKS з нагоди Міжнародного дня людини з синдромом Дауна, який відзначається 21 березня 2021 року. Пропонуємо разом познайомити учнів зі змістом поняття «синдром Дауна», «людина з синдромом Дауна», навчити бачити спочатку людину, а потім її інвалідність та спонукати до виховання доброзичливості, чуйності, взаємоповаги, людяності, терпимості і небайдужості.Для участі потрібно: заповнити анкету - https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdk4qcH.../viewform провести урок 17-19 березня 2021 року; зняти відео та розмістити в себе на сторінці або на сторінці школи з хештегом #LOTS_OF_SOCKS або зробити фото та розмістити в себе на сторінці або на сторінці школи з хештегом #LOTS_OF_SOCKS тегнути сторінку проєкту Урок-флешмоб "Це важливо" та Бачити серцем. Реєстрація на участь у флешмобі триває до 12.03.2021 рокуПісля закінчення реєстрації ми надішлемо розробку уроку на вказану електронну адресу#бачитисердцем #цеважливо #LOTS_OF_SOCKS
Тут ви можете знайти цікаву інформацію та використати для уроку:
1. https://osvitoria.media/experience/inclusion/ - Як організувати урок-толерантності?
2. https://drive.google.com/file/d/1xmn_kCV68RGpANxi-UaKrS-uy6w6dQsN/view?usp=sharing
3. https://drive.google.com/file/d/1RjkjprPv4_dUyluCBgg8eMEtJllSvqlY/view?usp=sharing - Відомі люди із синдромом Дауна.
4. https://www.dw.com/uk/%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B8-%D1%96%D0%B7-%D1%81%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%BC-%D0%B4%D0%B0%D1%83%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BE%D0%BA%D0%B5-26032018/av-43142174 - Караоке дітей із синдромом Дауна та їхніх Батьків
6. https://osvitoria.media/experience/yak-dytyni-iz-syndromom-dauna-zhyvetsya-v-ukrayini-spovid-mamy/ - Сповідь мами
7. https://osvitoria.media/experience/yak-zhyvut-ta-pro-shho-mriyut-lyudy-iz-syndromom-dauna/ - Про що мріють діти із синдромом Дауна
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
12.03.2021 р. вчитель-логопед Тартаковська Н.М. провела для вихователів ДНЗ "Дзвіночок" семінар-практикум на тему : "Розвиваємо мовлення дітей у взаємодії. Найдоцільніші методи роботи з попередження мовленнєвих порушень". Вихователі на практиці оволоділи базовими прийомами та техніками підготовчого етапу корекційної роботи.
12.03.2021
Червоні прапорці
Баланс
Визначення ООП дитини фахівцями ІРЦ
Нормативно-правова база організації інклюзивного навчання у ЗЗСО
Оголошення конкурс логопеда
Важлива Інформація! Шановні батьки
Звертаємо вашу увагу на те, що з 01 червня 2020 р. комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Новоушицької селищної ради, за рішенням виконавчого комітету Новоушицької селищної ради від 28.05.2020р. № 1331 відновила свою діяльність.
Дистанційна форма роботи. Поради батькам.
Робота ІРЦ під час карантину
Про продовження дистанційної роботи
